TRADISJONER MED DATOER FOR ARRANGEMENT I BHG. 2022/2023

Her har vi skrevet litt om våre ulike tradisjoner, når de er og hva de innebærer.

TRADISJON:

TIDSPUNKT:

HVA SKJER:

Koret (5-årsklubben)

Torsdager kl. 11.50-12.20

To ansatte har korøvelse med 5-årsklubben. De øver inn sanger og opptrer ved ulike anledninger.

HMS uke

Bjørnis (brannvern) og Henry (HMS)

Uke. 38 og 14

Vi har pedagogisk opplegg på avdelingene der barna får kjennskap til noe førstehjelp og brannvern.

Trafikkuke og refleksdagen

(Tarkus)

Uke 42 (refl. dag tor. 19. okt.)

Vi har pedagogisk opplegg i bhg. om noe trafikksikkerhet og har en markering i tilknytning til den nasjonale refleksdagen (samme dag el. i forkant)

Høstfest

Tirsdag 24. okt.

Vi har et forarbeid i bhg. og en fest der familiene blir invitert. Inntektene går til våre to fadderbarn.

Advent

Fra søndag 03. des.

Vi har et pedagogisk opplegg der vi forteller om juleevangeliet, juletradisjoner og synger julesanger hver dag etter første advent (når vi ikke er ute på noe annet).

Julefest i bhg.

Dato ikke klar enda, kommer på ytterdørene

SU inviterer til julefest i barnehagen. Familiene til barn og ansatte inviteres.

Lucia feiring (5-årsklubben)

Onsdag 13. des.

Vi inviterer foresatte til 5-årsklubben til luciafrokost i bhg. med Luciatog og lussekatter.

Nissefest:

Fredag 15. des.

Nissen kommer på besøk. Vi har fellessamling på Furustubben hvor vi synger og koser oss. Spiser grøt fløyvis

Samefolkets dag

Tirsdag 06. feb.

Stor avdeling markerer dagen.

Fargefest:

Fredag 23. feb.

Barna kommer kledd i ulike farger i bhg. (de som vil). Vi har fellessamling og spiser fløyvis.

Barnehagedagen

Tirsdag 12. mars

Vi har et forarbeid i bhg. og markerer bhg. dagen etter årets tema. Familiene blir invitert på ettermiddagen.

Påskerebus

Fredag 22. mars

Denne dagen pleier påskeharen å hoppe rundt på uteområdet vårt. Vi har en spennende påskerebus.

16. Mai (prøvetog)

Torsdag 16. mai

Vi øver sammen med barna å gå i tog, vi har noen leker på uteområdet og spiser pølser til lunsj

Kulturuke Ssola kommune

Uke 22

Mandag-fredag. Avd. kan melde på til ulike aktiviteter (3-6 år). Info. fra avd. kommer.

Aktivitetsdag og overnatting 6 åringene (skolegruppen):

? mai/juni

6-åringene har en dag (evt. fordelt på to dager) der de planlegger hva de vil gjøre. De tar en utflukt og overnatter i bhg. dato kommer vi tilbake med.

Sommeravslutning i barnehagen (fest til ære for 6-åringene)

Torsdag 20. juni

Vi arrangerer en felles sommer avslutning, der vi markerer spesielt at 6-åringene slutter hos oss og skal begynne på skolen. Familiene blir invitert på ettermiddagen

Med forbehold om endringer.